Motorrijtuigenbelasting; artikel 72, lid 1, aanhef en letter n, en artikel 76, leden 1 en 2, Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994; niet voldoen aan voorwaarden vrijstelling ter zake van taxivervoer; duur naheffingstermijn; berekening na te heffen belasting.
Algemene wet inzake rijksbelastingen
Art. 20 AWR
Genoemd in 319 uitspraken · Officiële wettekst
319 uitspraken, gesorteerd op gezag pagina 10 · live
De Hoge Raad heeft het beroep in cassatie gegrond verklaard, zie ook het arrest 09/00749.
De Hoge Raad heeft het beroep in cassatie gegerond verklaard, zie ook het arrest 09/00778
De Hoge Raad heeft zowel het principale als het incidentele beroep in casssatie gegrond verklaard, zie arrest 09/00749.
De Hoge Raad heeft zowel het principale als het incidentele beroep in casssatie gegrond verklaard, zie arrest 09/00749.
De Hoge Raad heeft zowel het principale als het incidentele beroep in casssatie gegrond verklaard, zie arrest 09/00749.
Motorrijtuigenbelasting; artikel 72, lid 1, aanhef en letter n, Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994; ten onrechte verleende vrijstelling voor taxivervoer; verhouding artikel 20 AWR en artikel 76 Wet Mrb; duur naheffingstermijn; berekening van na te heffen belasting.
Motorrijtuigenbelasting; artikel 72, lid 1, aanhef en letter n, en artikel 76, leden 1 en 2, Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994; niet voldoen aan voorwaarden vrijstelling ter zake van taxivervoer; duur naheffingstermijn; berekening na te heffen belasting.
- Motorrijtuigenbelasting; artikel 72, lid 1, aanhef en letter n, en artikel 76, leden 1 en 2, Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994; niet voldoen aan voorwaarden vrijstelling ter zake van taxivervoer; duur naheffingstermijn; berekening na te heffen belasting. - Boete; artikel 6
Art. 20 Awr. Buiten de reguliere aangifte om betaalde omzetbelasting kan niet worden nageheven.
Overdrachtsbelasting. Vrijstelling in verband met kavelruil is niet van toepassing.
Als parkeerbelasting is voldaan, is een naheffingsaanslag in strijd met artikel 20 AWR.
Energiebelasting. Doorgeleverde gasolie is niet voor eigen verbruik aangewend. Naheffing terecht. Wettelijke grondslag voor verzuimboete ontbreekt.
Omzetbelasting; art. 20, lid 2, AWR; art. 11, lid 1, letter a, 2°, en art. 12a Wet OB; artt. 17, 20, en 22 Zesde richtlijn. Levering onroerende zaak belast met omzetbelasting in verband met door verkoper en koper gezamenlijk gedaan verzoek daartoe; herziening omzetbelasting wegen
Deze uitspraak wordt gepubliceerd op verzoek. De rechtbank had de uitspraak niet voor publicatie geselecteerd. Om die reden is er geen samenvatting.
Op basis van de aantekeningen in het persoonlijk aantekeningboekje van een werknemer van het Inbouwbedrijf acht het Hof het vermoeden gerechtvaardigd dat in de taxi een KTO is ingebouwd. Belanghebbende is er niet in geslaagd dit vermoeden te ontzenuwen. De door de rechtbank in aa
Inlenersaansprakelijkheid. Beroep ongegrond ondanks vele grieven.
Inlenersaansprakelijkheid. Beroep ongegrond ondanks vele grieven.
Ontvankelijkheid bezwaar. De stempel op de notariële akte van verkrijging is geen beschikking in de zin van artikel 1:3 Awb. Van vaststelling van een aanslag of anderszins voor bezwaar vatbare beschikking is bij de voldoening op aangifte, zoals bij overdrachtsbelasting, geen spra
Artikel 14 en 15 MRB. Ontvangen rekening is geen aanslag maar betalingsherinnering. Het niet ontvangen van daarvan ontslaat belastingplichtige niet van het betalen van de motorrijtuigenbelasting. Niet aannemelijk geworden dat betaling zonder die rekening niet mogelijk is. Verzuim
Het Hof acht het vermoeden gerechtvaardigd dat in de taxi een KTO is ingebouwd. Belanghebbende heeft dit vermoeden niet ontzenuwd. De omstandigheid dat belanghebbende niet meer in staat was een onderzoek aan de taxi te laten instellen waarmee aangetoond had kunnen worden dat er n
Wet belastingen op milieugrondslag (Wbm), artikel 36l – één verbruiker of meerdere verbruikers. Bij twee afzonderlijke (juridische) entiteiten, in deze zaak een V.O.F. een B.V. is er in beginsel sprake is van twee verbruikers in de zin van artikel 36l van de WBM. Niet aannemelij
Motorrijtuigenbelasting Belanghebbende heeft, tijdens de schorsing van het kenteken, zijn auto op de openbare weg geparkeerd. Naar aanleiding hiervan heeft de inspecteur over de periode 27 mei 2008 tot en met 15 januari 2009 een naheffingsaanslag met boete opgelegd. Nu vaststaat
Arbeidsrecht: Kan werkgever verhaal zoeken op werknemer ivm door werkgever op naheffingsaanslag betaalde loonbelasting ivm aan werknemer verstrekte opties.
Art. 3, lid 1, Fooienbesluit 2002. Art. 20 AWR. Voordeel auto van de zaak vormt loon voor Fooienbesluit 2002, maar niet voor Wet op de loonbelasting 1964. Niet te weinig loonbelasting afgedragen, naheffing niet mogelijk.